Related Posts with Thumbnails

Jom Buat Duit Dengan Nuffnang !

Sunday, November 8, 2009

Adakah anda seorang blogger.?
Tidak kira la samada anda blogger tegar atau separuh masa, atau suka-suka.
Adakah anda membuat duit dari blog anda.?
Kalau jawapan anda TIDAK, nuffnang adalah penyelesaiannya..

Klik disini




Rasanya aku tidak perlu memperkenalkan lagi nuffnang secara detail, kerana aku rasa korang semua tahu apa itu nuffnang, lagi² kalau anda selalu terlibat dengan dunia maya.:).. Korang selalu boleh nampak nuffnang sekarang ini kat kebanyakan blog. Dan semestinya paling jelas anda dapat lihat dalam blog ini adalah di sebelah kanan-bawah blog ini.(kedudukan statik, so tipu la klu korang kata tak perasan..:)

Kalau korang tanya aku, betul ke boleh buat duit dengan nuffnang.?
Semestinya jawapan aku adalah YA..

Dan kalau anda tengok otai² lain pun, korang akan nampak kebanyakan mereka akan menepek nuffnang di blog mereka.

Kebiasaannya persoalan yang bermain dipikiran blogger adalah.

"ala, trafik tak tinggi la, macam tak perlu letak je, lagipun blog diari je."

"jangan pikir nuffnang sebagai pendapatan, jangan terlalu bergantung untuk mendapatkan duit dari nuffnang. anggap nuffnang sebagai satu platform untuk anda belajar membuat duit secara online secara perlahan². Kalau kata melayu, sambil menyelam minum air.
So apa salahnya kalau anda letakkan iklan nuffnang sambil² anda berblogging.
Walaupun blog anda berbentuk diari atau apa sahaja, letak sahaja kerana anda tidak rugi apa-apa"

Dah trafik tak tinggi, bagaimana hendak dapat duit, sape yang hendak klik.?

"Sebagai permulaan, anda tidak perlu untuk dapatkan trafik yang tinggi untuk nuffnang ini.Trafik yang tinggi adalah bonus. Trafik tinggi penting bila anda sudah masuk stage lain. Sebagai permulaan, anda jemput kawan² anda untuk klik nuffnang anda. Dan anda juga perlu klik nuffnang orang lain.!, kira exchange la. Ini baru dinamakan win-win situation. Dan semestinya anda pernah jumpa kat shoutbox macam ni 'datang klik ur nuff', 'klik² nuff' dan macam² lagi.

Tidakkah akan di'ban' atau dikatakan fraud click kalau klik iklan orang dengan sengaja.?

TIDAK.. Itulah keistimewaan nuffnang. Dan aku pun pernah bertanyakan soalan ini kepada nuffnang's support team, memang tiada masalah untuk klik iklan kawan.


So, sebagai permulaan untuk post ini, ini sahaja yang aku rasa perlu korang pikirkan dahulu.

1.) Jangan pikir trafik tak tinggi, terus tak mahu pasang nuffnang. Pasang sahaja kerana anda tidak rugi apa². (Kalau dah trafik tinggi, apa tunggu lagi.?)

2.) Jika trafik kurang, pertama klik nuffnang member² dahulu kemudian ajak la member klik nuffnang korang sekali. Dan aku pun buat macam ini.

3.) Jangan anggap duit dari nuffnang sebagai pendapatan. Pikir untuk suka² dahulu. Nanti bila sudah capai tahap seterusnya baru boleh pikir lain.

4.) Sambil menyelam minum air, sambil berblogging buat duit.


---------------------------------------------------

Kenapa nuffnang.?
Kerana polisi nuffnang adalah lebih mesra blogger.:). Jika anda menggunakan andverlets, anda tidak boleh klik kawan², tetapi nuffnang boleh.

Perkhidmatan.?
Nuffnang adalah lebih baik berbanding adverlets. Aku pernah guna anverlets, tetapi perkhidmatan slow. Balas email pun lambat. Nuffnang.? setakat ini bagi aku bagus. Email cepat je balas.:)

Boleh ke nuffnang campur dengan adverlets.?
Cadangan aku tak perlu. Kerana kalau campur korang takkan dapat status 'glitterati'.
'glitterati ni kira user special berbanding user biasa'.

Aku dapat pape ke promote ni.?
TIDAK. aku bukan dapat komisyen atau pape. Kerana ini bukan berbentuk affiliate. aku promot nuffnang bukan aku dapat duit. Tetapi bertujuan untuk menolong rakan² blogger. Sharing Is Caring..:)


BONUS. (coming up next)
Hendak tahu cara letak nuffnang statik cam kat blog aku sebelah kanan-bawah.?
Itu aku buat tutorial selepas ini.
Biar yang belum biasa pasal nuffnag ni biasakan diri dulu..
(Yang dah ada nuffnang mesti tak sabar² ni,,=),
takpe tunggu la orang lain dulu.:)

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP