Related Posts with Thumbnails

Panduan Pertolongan Cemas !

Sunday, October 11, 2009



Usah Lagi Terpinga-pinga dan Menjadi Buntu!



Ramai orang menjadi BUNTU apabila berhadapan dengan situasi kecemasan adalah disebabkan mereka tiada sebarang pengetahuan tentang ILMU PERTOLONGAN CEMAS!.

Mahu di biarkan... Tidak Sampai Hati!

Mahu di tolong.. Takut Jadi Lagi Parah!




Mahu atau tidak, terpaksa di"tonton" sahaja mangsa tersebut. Ini adalah sesuatu yang amat memalukan dan menyedihkan, lebih-lebih lagi jika anda adalah merupakan seorang ketua keluarga dan si mangsa pula adalah merupakan anak atau isteri anda.

Takkan anda hanya mampu melihat sahaja apabila anak atau isteri anda tiba-tiba...

* Tercekik makanan atau susu
* Terseliuh
* Terkena kejutan elektrik
* Luka berdarah terpijak benda tajam
* Pengsan akibat pitam
* Jatuh dan patah tulang
* Lemas di kolam renang
* Berdarah di telinga atau hidung
* Demam panas yang keterlaluan secara tiba-tiba
* Sawan
* Kejang Otot
* Mata tercucuk alat permainan
* Muntah-muntah akibat keracunan makanan
* dan bermacam-macam lagi kemalangan dan serangan penyakit yang mungkin boleh berlaku pada bila-bila   masa tanpa ada sebarang amaran dan peringatan


Pelajari Ilmu Pertolongan Cemas Sekarang!

Kini! Sudah tiba masanya untuk anda melengkapkan diri dengan ILMU PERTOLONGAN CEMAS. Selain dapat membantu diri anda MENYELAMATKAN NYAWA INSAN TERSAYANG dikala kecemasan akibat kemalangan ataupun serangan penyakit, ia juga dapat menjadikan diri anda lebih YAKIN di dalam MEMIKUL TANGGUNGJAWAP menjaga insan-insan tersayang dibawah jagaan anda.

Tidak kiralah sama ada anda adalah seorang suami, isteri, bapa, ibu, guru sekolah, ketua jabatan, pemandu bas, mahupun pengawal lalu lintas, sudah pastinya, ilmu pertolongan cemas ini akan dapat membantu anda untuk bersedia menghadapi situasi-situasi cemas yang mungkin berlaku di sekeliling anda.

Dan.. untuk memudahkan anda mempelajari tentang "Ilmu Pertolongan Cemas" ini, saya telahpun menghasilkan sebuah ebook panduan yang lengkap dengan teknik-teknik bantuan kecemasan yang boleh anda gunakan di dalam pelbagai situasi.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP